ورود همکاران
  • Ad
  • Ad

به پورتال چاپخانه تقوی زاده خوش آمدید

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

بروشور چیست ؟

بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی کالا و خدمات می‌باشد که از طرف تولید کننده به مشتری برای معرفی دقیق تر کالا ارائه می‌گردد.

وقتی یک بروشور طراحی می شود باید به نحوه استفاده از بروشور کاملا توجه داشته باشیم.

بروشور نوعی تبلیغات چاپی است که هدف آن ترویج اطلاعات و یا تبلیغ یک محصول است طراحی یک بروشور مستلزم شناخت اصول تبلیغات ، نوشتن ، متن آگهی است. بروشور همچون دیگر انواع اموار تبلیغاتی  به یک مفهوم و محتوا نیاز دارد که به هم پیوند بخورند. بروشور براساس نوع طرح می تواند ساده تک رنگ، سه لتی ساده باشد و یا طرح های چهار یا پنج رنگ پیشرفته که بر روی کاغذهای گلاسه یا گران قیمت چاپ می شوند. شکل اندازه بروشور بسیار متفاوت است . رایج ترین بروشورها معمولاً سه لتی و با ابعاد 30×21 (A4)سانتیمتر است و یا چهار لتی 35×21 سانتیمتر. برخی از بروشور ها از قطع بولتن یعنی یک لتی 42×27 سانتیمتر استفاده می شود زیرا باید اطلاعات را بیش از اطلاعاتی که در قطع استاندارد جای می گیرد ، در خود جای دهد. بروشورها نقش اطلاع رسانی دارند و به عنوان حاملی برای معرفی ، شرح حال و تبلیغ یک یا چند محصول استفاده می شود. بروشورها وسیله ای مناسب برای تبلیغ و اطلاع رسانی به مخاطبین خاص می باشند.  یا صرفاً می توانند آموزشی باشند و اطلاعاتی درباره بهداشت عمومی یا مطالب عمومی نظیر این به مردم بدهند.

نکاتی که باید پیش از شروع طراحی بروشور مدنظر داشت:

1) موضوع یا هدف این بروشور چیست؟

2) مخاطب کیست؟ اگر بیش از یک مخاطب وجود دارد شاید بخواهید که چند بروشور طراحی کنید.

3) مشتری چگونه از این محصول یا خدمات استفاده خواهد کرد؟

4) چه اطلاعاتی در متن باید لحاظ شود ؟

5) چه کسی متن آگهی را خواهد نوشت؟

6) پیام بروشور چیست؟

7) برای ارائه پیام ، میزان اطلاعاتی که باید در متن جای گیرد و مخاطب کدام قطعی از همه مناسبتر است.

8) آیا می خواهید برای جذاب تر کردن جلد بروشور از تصویر استفاده کنید یا می خواهید از یک عنوان مشکی و چشمگیر استفاده کنید.

وقتی یک بروشور طراحی را طراحی می کنید، جامعیت و سادگی کلیدهای اصلی طرح موفق شماست. عنوانهای اصلی و عناوین فرعی باید در آگهی منسجم و یکپارچه باشند و باید در قیاس با متن آگهی متمایز باشند. اگر شامل محصولات مختلفی است بهتر است که شکل محصولات با هم همخوانی داشته باشند.

نکات مهم:

بروشور را به نحوی نگاه کنید که گویی شما خود مخاطب آن هستید.

اطلاعات باید به ترتیب اهمیت موضوع نظم یابد.

اطلاعات باید ساده و صریح ارائه شود.

صفحات و جلد باید با هم همخوانی داشته باشد.

لت های جلد باید از نظر طرح و اطلاعات که ارائه می دهند همخوان باشند.

صفحات باید از نظر بصری متعادل و متوازن باشند.

تصاویر و عکس ها باید با متن هماهنگ باشند و جلوه بصری صفحه را تقویت کنند .

کاغذی که انتخاب می کنید باید متناسب با طرح بروشور باشد و به آسانی تا بخورد.