ورود همکاران
  • Ad
  • Ad

به پورتال چاپخانه تقوی زاده خوش آمدید

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

کارت ویزیت استاندارد

موارد قابل توجه قبل از چاپ کارت ویزیت

استانداردهای کارت ویزیت

کارت ویزیت : ابعاد ۹×۵

نوع رنگ : CMYK
رزولیشن طراحی : ۳۰۰dpi
انواع کارتهای ویزیت: گلاسه – سلفون براق – سلفون مات – کتان – لمینت – برچسب ,…
فرمت انتقال فایل : Tiff و Psd

سایز کارت:

در مورد کارت ویزیت این سایز معمولا ۴٫۸*۸٫۵ است ولی درنظر گرفتن سایز ۴٫۵*۸٫۵ نیز مشکلی را بوجود نمی آورد و هر دو سایز قابل قبول است ( بستگی به آن چاپخانه ای دارد که کارت ویزیت شما را چاپ می کند). البته گاهی اوقات هم ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد . مثلا در مورد کارتهای دو لت این سایز به سایز ۹*۸٫۵ یا ۹٫۶*۸٫۵ تغییر میکند. کارتهای دو لت کارتهایی هستند که معمولا از وسط تا میشوند . در مورد کارتهای اینترنت نیز اصول کلی به همین ترتیب است البته در این نوع کارتها روش دو لت استفاده نمی شود. سایز این نوع کارت نیز معمولا هم اندازه کارتهای ویزیت معمولی است اما برخی شرکتها نیز کارتهای خود را با سایزهای بزرگتر نیز چاپ می کنند که البته چاپ آن ها حالت سفارشی دارد و حالت اصولی نیست.

  • فاصله ها :

در مورد فاصله ها چون در چاپخانه ها تعداد زیادی کارت همزمان روی یک زینک قرار میگیرند و چاپ میشوند، به همین دلیل بعد از چاپ شدن کارتها باید توسط یک تیغ مخصوص کارتها از هم جدا و آماده شوند. به همین خاطر توصیه میشود که از هر سمت کارت در زمان طراحی حدود ۳ تا ۴ میلیمتر فاصله گذاشته شود. این کار سبب میشود که اگر حتی پس از چاپ تیغ دستگاه دچار اشتباه شود نیز قسمتهای اصلی کارت از بین نرود. البته قابل ذکر است که فاصله ای که گفته شود منظور این نیست که حاشیه سفید اطراف کارت ایجاد شود بلکه منظور این است بخشهای اصلی کارت نظیر نام و تلفن و آدرس و … باید حدود ۳ میلیمتر فاصله داشته باشند تا آسیبی به قسمتهای اصلی وارد نشود، برای این منظور می توان از خطوط فرضی یا Graid استفاده کرد .

  • اصول رنگ بندی: 

در مورد انتخاب شیوه رنگ بندی (Mode) برای چاپ کارت باید Mode رنگی حتما بر روی CMYK تنظیم شود تا حالت اصلی رنگها نمایش داده شوند. این مد رنگی مد مخصوص چاپ است و رنگها را به حالت طبیعی و اصلی پس از چاپ نمایش میدهد. البته توجه داشته باشید که برای نمایش صحیح رنگها در مانیتور حتی پس از انتخاب حالت مد رنگ CMYK باید مانیتور شما کالیبره شده باشد تا رنگهای اصلی نمایش داده شوند. پس از طراحی نیز فایل را با پسوند TIFF ذخیره کنید و به چاپخانه بفرستید تا کیفیت و رنگها کاملا حفظ شوند. پسوند JPG نیز پسوند خوبی است اما این پسوند بیشتر برای کارهایی که در مانیتور نمایش داده میشوند مناسب است چون مقدار کیفیت و رنگبندی را کاهش میدهد. 

  • موارد متفرقه و قابل توجه

مقدار رزولیشن مناسب برای چاپ کارت را ۳۰۰ Dpi در نظر بگیرید. انتخاب پسوند TIFF برای ذخیره کار و همچنین انتخاب رزلویشن ۳۰۰ برای طراحی و نیز تعداد لایه های ایجاد شده هنگام طراحی می تواند تاثیر زیادی بر روی حجم کلی کار بگذارد. تا جایی که امکان پذیر است از تصاویر با کیفیت و حتی بزرگتر از سایز کارت استفاده کنید و هنگام طراحی آنها را کوچکتر کنید اما از تصاویر کوچک که مجبور به بزرگتر کردن آنها هستید استفاده نکنید چرا که بزرگ کردن تصاویر باعث افت کیفیت آنها می شود.
یکی دیگر از مهم ترین موارد در رابطه با کارت ویزیت نوع کاغذ و چاپ اون می باشد .
سلفون مات: ( ترکیب شده از کاغذ ساده + یک لایه نازک سلفون مات بر روی آن ) در حال حاضر چندین نوع سلفون مات وجود دارد که از طریق لمس کردن میتوان به آن پی برد و از طرفی هر چه سلفون مات نرمتر و لطیفتر باشد کارزیباتر و از نظر چاپ بیشتر کارت هایی که از گرافیک قوی برخوردار هستند این نوع کاغذ مناسب نمی باشد  . و هر چه سلفون لطیف تر باشد طرح ما هم زیبا تر جلوه خواهد کرد .
سلفون براق: ( ترکیب شده از کاغذ ساده + یک لایه نازک سلفون براق ) این نوع کارت ها سلیقه ای است و برای متون و همچنین گرافیک های ساده خوب است .
گلاسه: ( کاغذ گلاسه ) این مدل کارت بدلیل قیمت مناسبش از آن استفاده میشود ولی کاغذ معمولی است و برای متن ها مناسب است .
گلاسه یووی: ( کاغذ گلاسه با ترکیبی شیمیایی ) این کاغذ نسبت به گلاسه قبل و همچنین سلفون براق … براق تر است و بیشتر برای بروشور ها کاربرد دارد تا کارت .
کتان: ( کاغذ + ترکیب شیمیایی + شابلون خور ) یکسری کارت ها هستند که وقتی به آن نگاه میکنید خطوطی الیافی شکل روی کارت مشاهده میکنید . این کارت ها بدلیل همان خطوط الیافی شکل برجسته هستند و برای چاپ گرافیکی مناسب نیستند .  ولی برای آرم ها و همچنین متون مناسب هستند و بیشتر برای شرکت های بزگ کاربرد دارد

Pvc : ( کاغذ مخصوص Pvc ) این نوع کارت ها بیشتر مناسب کارت اینترنت است تا کارت ویزیت اما استفاده میشود.
جدیدا کارت هایی با جنس کاغذ کالک، ابریشمی و … نیز چاپ می شود که فقط اشخاص خاصی ( گرافیست ها و هنرمندان یا سرمایه داران) از آنها استفاده می کنند.

1)جهت مشاهد لیست قیمت کارت ویزیت اینجا را کلیک نمائید

2)جهت ثبت سفارش این محصول اینجا را کلیک نمائید